Rabu, 22 Jun 2011

Sebagai seorang belia rakyat malaysia yang bujang, jimat adalah perkara paling akhir sekali kena fikir. Sebelum jimat adalah tidur.

Biasanya, tipikal belia melayu bujang rakyat biasa benda paling utama adalah makan, kemudian rokok, dan jamban. Selepas ketiga perkara itu lepas, baru tenang membuat hal-hal lain contohnya up status fesbuk atau merenung screen saver henfon.

Dalam kesemua hal, belia-belia dari golongan biasa ini amat mementingkan pakej dalam kehidupan. Salah satu contoh adalah, makan. Pakej utamanya perlu ada rokok dan pemetik api, kemudian barulah patut memikir ke lokasi jamban terdekat.

Megi juga merupakan satu pakej. Makanan dan air. Kemudian rokok beli batang-batang di kedai mamak, kemudian curah sendiri air kosong di tempat bancuh air mamak yang tak serupa tempat bancuh air, lebih ke rupa tempat basuh baju di asrama.

Ah, malas lah gua cerita melalut-lalut macam gini.

1 komen:

AlexiaAqram berkata... [Reply]

aku harap lepas ini kalau kau sembahyang, jangan pakai sejadah.

aku ulang. jangan pakai sejadah.

saja nak uji kau. nak tengok kau boleh sembahnyang kat rumah tanpa sejadah atau pun tak.

kalau boleh, lepas ni kau mungkin tak melalut.

oh, sama2 aku ucapkan. tak mengapa. aku faham.