Isnin, 9 Mei 2011

Politik

'kecoh la ngka, ngka sape nak ambik tau sangat pasal politik?'

***

Gua diam. Tapi hati gua panas. Mata gua fokus tuju ke besi tajam gantung ayam roti bom mamak.

Tak. Tak. Gua bukan nak ambik tau sangat. Tapi sampai bila gua nak borak pasal sport rim motor dekat mamak? Sampai bila?

Gua rasa zaman gua kaji blok 125 boleh masuk piston apa bila dah korek habis dah lama berlalu. 2,3 tahun lepas spirit gua dengan 125z memang kental. Belum kira zaman sekolah, kaji kasut converse dengan kontroversi kurt cobain mati.

Bila gua buka cerita pasal loji lynas dekat gebeng semua sedut air, ada yang sambar winston tak mintak.

Dalam 10 orang kawan real gua, sekor pun tarak ambik tau pasal hal-hal suratputar utusan. Apatah lagi nak ambik tau pasal eskay.

***

Gua diam sambil shot neskepi o ais sampai tinggal air batu. Air batu dia gua kunyah lumat.

Kawan-kawan semeja berborak pasal makwe jubo besar pakai seluar renang.

Gua apadahal. Makwe gua lagi besar dia punya jubo.

0 komen: