Sabtu, 14 Mei 2011

Dadah

Ini entri serius, dan gua tak main-main. Gua rasa gua dah patut mulakan U-turn.

Ini tujuan asal gua tulis satu blog tanpa identiti. Tapi kalau polis nak tangkap gua pun diorang masih boleh kawtim dengan SKMM.

Dadah.

Tak banyak blog cerita hal ni. Ada ke tak ada gua tak tau. Tapi gua tak pernah jumpa. Kalau ada pun yang sebut-sebut je la.

Benda macam ni tak boleh buat main-main. Orang tak sedar. Rakyat tak sedar. Dalam suratkhabar dengan berita tv banyak juga cerita.

Kaldai lah. Afrika la. Awang hitam la. Benji la.

Jadi gua tengok benda yang gua nak buat ni tak sama dengan suratkhabar dengan tv.

Gua cuma nak orang-orang tua, mak, pak, cikgu, pakgad, akak, abang, adik yang bran tapau abang, dan pakar motivasi tahu sesuatu yang betul, dari yang berpengalaman dalam bidang ni.

Cakap pasal pengalaman, pak sedara gua dengan penjara dan pusat serenti dah macam balik kampung. Jadi gua ada beliau sebagai sumber rujukan pengalaman.

Lagi satu, akhir-akhir ni gua perasan juga media dah makin kurang cakap hal dadah negara. Asyik-asyik hal kaldai dadah, yang budak poli dungun tu pakai kuda nak pulun study tak tau.

Ok, ok. Tunggu yang seterusnya dari gua.

Chow!

0 komen: