Selasa, 17 Mei 2011

Ni rahsia makwe-makwe gua kasi pecah...

Gua lelaki. Tadi gua jumpa kawan bos gua, kemain pakai vest kerja. Gua tegur la, orang kerja macam ni kena baik dengan dia. Penguatkuasa Jabatan Agama Islam. Keh keh keh.

'ada operasi ke bang?' tegur gua ramah.

'a'ah, baru abis,' jawab dia senyum.

'kat mana?' gua tanya lagi. Dia sengih je. Gua malas banyak tanya.

'bos mana?' dia pula tanya, dah bos gua kawan dia kan.

'bos bedengkur la, tak bos la datang malam-malam,' jawab gua sarkastik. Dia sengih lagi.

'ok,' dia tutup cerita. Gua angguk. Dia blah. Celaka, dah lari tajuk cerita gua.

***

ni, masuk tajuk asal semula. Rahsia makwe-makwe.

*kalau makwe lu kata dia tengah sedih, tapi tak nangis, tu tanda dia menangis dalam hati. Parak juga nak pujuk ni.

*kalau makwe lu buat tak pot sama lu lepas lu buat hal, kasi dia masa rilek-rilek dulu. Baru lu masuk line kasi ayat manis-manis belanja mekdi.

*makwe-makwe ni jenis payah nak cari point yang dia tak suka dekat pakwe yang dia sayang. Itu pasal dia buat tak pot kalau ada kawan pakwe cerita pakwe pergi kelabing balik overdos mabuk.

*makwe ni kalau dia dah tangkap cintan maut sama sorang pakwe, pakwe tu je la dalam kepala dia, tak kira dia tengah berdating dengan pakwe lain ke...

*Ni paling power, bila pakwe yang makwe ni paling suka usha power dalam-dalam mata dia, peh, makwe ni dia punya cair macam slurpee isi air panas. Try la tak caya.

3 komen:

bact berkata... [Reply]

konsep mata ke mata la neh?
hahaha

Bella Bell berkata... [Reply]

yeahhh..setuju! hehehe!!~

Mat berkata... [Reply]

bact, kih kih kih. Sekali sekala cerita pasal taman apa salahnya.

Bella, bagus2.. Kih kih kih