Sabtu, 28 Mei 2011

Maaf

Kali ni gua jujur. Gua betul-betul jadi gua. Walaupun poyo tu dengan gua bukannya orang lain, tapi kali ini gua tak poyo. Ini betul gua.
*ok, gua poyo pasal pos this faking entri pada gua, tapi entri ni akan jadi cerita gua nak cerita dekat anak-anak masa tengah pandu kereta nak pergi holiday nanti. Ok, gua suruh anak gua baca. Haha.

***

Hari ni dah 28, semalam 27. Bby tak lupa. Betul. Memang bby nak wish, sms, mms, video call, dengan wall fesbuk masa tepat jam 12. Tapi bby fikir balik.

Apa kelainannya? Apa istimewanya hari lahir cyg ke 19 ni kalau bby buat macam biasa, macam tahun lepas, tahun sudah.

Jadi, bby buat ini jadi istimewa. Bby hadiahkan cyg 'pengalaman' menarik. Tak semua gadis dapat. Mungkin cyg satunya. gadis lain mungkin dapat hadiah lebih istimewa, pecah dara atau first kiss contohnya.

Cyg genap 19 tahun, tanpa ucapan sms, tanpa panggilan percuma, tanpa panggilan video dengan seorang kekasih. Juga tiada tengok wayang, atau mekdi atau kepsi atau kek. Pendek kata tak wujud bby untuk cyg hari ini.

Pada cyg, hari lahir kali ini mungkin paling bosan, menyampah, sakit hati, gampang dan sedikit sumpah seranah. Oh, tadi up status fesbuk ajak cik gi cari pakwe lain kan?

Tapi, nanti kalau panjang jodoh kita, kita ada sesuatu buat berborak. Pada ulangtahun pernikahan ke-19 mungkin,
kita berborak masa tunggu jam cukup 12 pagi di meja satu sudut suram dengan cahaya lilin di kedai makan hotel sebuah pulau,
"cyg ingat lagi tak masa besday cyg 19 tahun dulu..."
"ingat la, besday paling tak best! bby langsung tak wish, tak msg, tak call siap tutup henpon..." "ada entri blog lagi..." kemudian cyg buat bibir muncung.
"besday lain best ke?"
"best la, lepak, enjoy, teman cyg..."
"tiap-tiap tahun, sampai tua, sampai anak dua sambut macam tu kan?" bby cubit muncung cyg. Cyg senyum.
Baru nak cemolot, waiter datang pasang lilin yang gua tiup...

Ini maksud bby. Istimewa. Luar biasa. Kenangan paling diingati dan sejarah cyg.

Ye la, cukup bulan bby beli la bear tu. Sekarang hujung bulan. Parak. Gaji 31.

Ok? Senyum sikit cyg. Besday girl takmo monyok-monyok.

Mmmmuuuuaaaahhhhh...

***

Amacam?
Power tak ayat gua nak pujuk ni?
Agak-agak boleh makan tak?

0 komen: