Ahad, 22 Mei 2011

hello

trutt.. Truut..

Mail raba poket yang terasa bergegar.

Dia perasaan ada makwe kiri kanan pandang ke dia bila henpon berbunyi. Itu perkara biasa. Mail dah lali.

Henpon hampir sebesar tapak tangan Mail tekap di telinga.

'hallo yang, ngape.?' lembut je suara Mail, bercakap dengan makwe.

'ha.. Ok.. Ok..,' kata Mail lagi.

Mail letak semula henpon dalam poket.

5 minit kemudian, henpon Mail berbunyi lagi.

Macam biasa-biasa makwe kiri kanan pandang ke Mail. Dia tak ambik pot langsung. Sikit pun tak luak dompet dia makwe tu pandang.

'hallo, ha.. Berapa lama aku nak tunggu da... Berpeluh dah ketiak ni,' Kata Mail ke orang yang menelefonnya, Mail tengok jam di tangan. Orang tak perasan jam Mail, sebab dia pakai baju lengan panjang, '5 minit dari sekarang, cakap kat macha carwash tu, masuk akaun.'

5 Minit kemudian, sebuah Nissan Skyline R35 berenti betul-betul depan basten depan Mail.

Driver kereta turun. Semat betul orangnya.

Makwe-makwe tak berkelip pandang driver skyline.

Driver buka pintu belah penumpang. Mail bangun.

'Sori bos, ramai pulak orang dekat carwash tu,' kata si driver.

Makwe semua pandang Mail.

trutt... trutt.. Henpon Mail berbunyi lagi.

'jap le yang... Bob ni lembab,' kata Mail dengan orang yang menelefonya, sambil duduk di ruang penumpang. Driver tutup pintu lalu mengambil tempatnya semula.

'bos memang tak tebukak hati nak tuko henpon?'

'lemas aku, leceh, aku henpon ni buat angkat orang call je tau... Aku pun tak pernah call orang'

9 komen:

bact. berkata... [Reply]

henpon apa mail tu pakai ha??
macam hebat je

Unknown berkata... [Reply]

bact, 3315i. Ki ki ki. Dah kate bunyi truut.. Trut..

MissNadh berkata... [Reply]

org macamn ni di cari2..low profile walau kaya. :)

Abang Zam berkata... [Reply]

kenapa cerita perihal aku kt sini? malu siot

semutsengal berkata... [Reply]

AbangZam :

geli siot gua dengar..kahkahakah !

Unknown berkata... [Reply]

misnadh, gua tak kaya, tapi gua low profile.. Haha.

Brader, hais.. Mail tu brader.. Mail..

Anip, kah kah kah!

suha berkata... [Reply]

kem slm kt mail ye (^_^)

Unknown berkata... [Reply]

suha, baiklah-baiklah

Ceiler Mun berkata... [Reply]

mai suruh dia call saya pulak..hahha!!~