Selasa, 10 Mei 2011

Brader

Satu petang gua minum teh sorang-sorang dekat restoren mamak. Gua tengok kaki mamak pakai selipar tat sing kuku ibu jari kaki hancur. Gua ingat ibu jari kaki dia pernah kena gilis keratapi masa dekat kampung dulu. Gua shot teh tarik. Panas, sampai ke hati.

Meja sebelah gua ada satu grup laki berborak. Satu kutu dalam grup tu tengah online download idm. Bodoh, padan la wifi mamak ni slow. Timbang rasa la sikit dengan pengguna la. Nak download guna idm pakai la internet office lu ke...

Pung pang pung pang berborak. Gua minum sorang, takkan nak berborak dengan kotak winston.

'Awek tu boleh makan ramai-ramai. Aku tau la, budak kampung gondang cite,'
'ah, sembang lah, ko ade nombor die ke,'
'fesbuk die la, ko add, nnti aku sujes,'
'ye la, eh, membe aku ada nak jual ar125 tak de spedo kaler ori rm2k ko nak?'
'ko biar betul 2k je, kencing je tu kot,'

tabel sebelah makin rancak. Gua pasang winston sebatang.

Gua angkat gelas teh tarik, shot tinggal setengah.

Lagi setengah gua curah atas laptop brader yang tengah download.

Muka rupa budak tengah ponteng tuisyen, lagi nak sembang itu macam. Bapak bagi duit suruh tuisyen, pergi lepak mamak. Bangang tak sudah.

0 komen: