Ahad, 24 April 2011

kampung

wa tiap-tiap minggu balik kampung.

Kampung dengan tempat wa bukan jauh mana. Apa gila masa duduk asrama sanggup fly nak balik, dah kerja tak boleh balik?

Kampung ni, kalau tak ada belia kerja di bandar balik, dia jadi tak ada spirit kampung.

Lu orang ingat tak dari kecik mak pak dah ajar,

'ujung minggu balik kampung, dekat kampung semua ada, nak main air tak payah bayar, nak tengok bangau tak payah bayar, nak main pasir lagi la tak payah bayar,'

jangan asyik nak 'waterpark' je, lata panda tu lagi cantik air boleh minum mentah-mentah.

2 komen:

MATAHARI berkata... [Reply]

aku ternampak pasal pahang kat bar ni. member aku ada buat puisi pasal tu,

dekat pseudosains at blogspot.

Bella Bell berkata... [Reply]

haaa..jom p gambang waterpark..minggu ni saya balik pahang..hahahaha!!~