Sabtu, 5 November 2011

Makwe (Re-publish)

Beginilah lebih kurang nasinya.
Entri jiwang sikit ok? kakaka. Toksah berkira sangat lah.

Gua ada makwe. Makwe gua ni kuat benar bekerja mencari duit. Kadang-kadang gua perati lagi kuat dari gua.

Kalau bulan puasa ni, dia meniaga dekat bazar ramadhan dari pukul 4 petang sampai buka puasa. Lepas tu sambung meniaga dekat gerai sampai pukul 1 pagi. Peh. Memang power.

Semalam gua pergi gerai dia dalam pukul 10 malam gitulah. Sampai-sampai gua port satu meja hujung-hujung sikit. Makwe gua memang pandai buat kerja. Belum sempat gua order dah sampai nasi lemak ayam goreng nasi lebih sama air nescafe o ais.

Dia duduk kerusi sebelah gua. Gua pandang dia. Dia pandang gua semula. Cis.

Dengan niat serta raut wajah bergurau gua sound makwe gua, "busuk la,"

Rupanya makwe gua pun pandai buat rilek sambil jawab, "busuk-busuk ni la awok cari bila dah lapor tak berduit..."

Sepanjang gua suap nasi, gua sengih sampai nasi habis tak cakap apa-apa.

1 komen:

Rara. berkata... [Reply]

peh,kena dah penangan makwe. cool gila makwe ^^