Ahad, 30 Oktober 2011

Kampung.

Gua bukan selalu duduk lama sikit dekat kampung. Raya itu hari pun gua berulang balik rumah bujang ke kampung balik hari.

Sebenarnya, kampung dengan bandar tempat gua kerja tu bukan jauh sangat, lebih kurang 45 minit kalau purata kelajuan dalam 100km/j bawak kereta. Bawak motor 20 minit saja.

Semalam dengan kelmarin gua balik kampung.

Scene ganja tak banyak perubahan, tapi gua perasan ada 2,3 orang muka baru masuk port. Sekarang harga dah naik, setepek RM10 baru lepas 2 batang rokok. Masa gua dalam scene 3-4 tahun lepas setepek lepas juga 3,4 rokok. Dia punya naik pun sedap.

Balik kampung kalau tak main semak, baik tak payah balik kampung. Gua ikut budak masuk hutan cari burung. Gua nak terangkan macam mana pun tak reti hal cari burung ni.

Rupanya, jarang-jarang masuk hutan main semak ni badan gua sudah semakin lemah. Balik rumah, badan naik gatal-gatal. Gua dapat rasakan, kegatalan ini menandakan gua semakin tak berapa nak budak kampung sangat.

Kalau kecik-kecik dulu, lebah penyengat pun tak lut nak sengat.

10 komen:

bact. berkata... [Reply]

gua tengok bunga mawar sebelah kiri neh
mcm tak caya je lu mat kaki ganja.
hahahhaha

Abang Zam berkata... [Reply]

lu tukar la mat bunga rose ni jadik marijuana
baru true mat ganja

Rara. berkata... [Reply]

tak berapa nak kampung sangatlah kan mat ganja?

ILA SYAMILA ♥♥ berkata... [Reply]

ahah blog sempoi derr i loike :D

RESMANSHAH berkata... [Reply]

Caya la lu...Salam perkenalan dari gua...

Mat berkata... [Reply]

@bact.

Mat berkata... [Reply]

@Abang Zam

Bila masa gua mat ganja. Kalau gua cerita tabligh takkan gua mat tabligh pulak. Hehe.

Mat berkata... [Reply]

@Rara.

a'ah. Tak berapa kampung sangat la. Dah bandar sikit.

Mat berkata... [Reply]

@ILA SYAMILA ♥♥ tengkiyu. Tenkiyu.

Mat berkata... [Reply]

@RESMANSHAH