Selasa, 9 Ogos 2011

Gereja

Dia orang pun manusia, dan ada kemanusian.

Orang kita ramai yang otak letak dalam wallet. Kalau betul orang kita jaga kebajikan sesama Islam, kenapa ada lagi orang Islam yang fakir, merempat, dan rumah macam reban ayam?

Takkan nak jaga ahli persatuan saja kot? Ingat agama tu persatuan ke?

Lagi satu hal, duit zakat, baitulmal mana pergi? Mana? yang amil selangor tu apa cerita?

Bila orang gereja sedekah dan tolong orang Islam, mula melenting tak tentu pasal. Orang gereja pun manusia, sebagai manusia takkan diorang nak tengok je manusia lain lapar tak makan.

3 komen:

bact. berkata... [Reply]

lu, mat pon manusia jugak

ye dok?

Ismet Ulam Raja berkata... [Reply]

bact, tu la hal kan.

Cik Gee berkata... [Reply]

ape pulak kudrat kite utk membantu yg miskin?