Jumaat, 23 Disember 2011

Ayat super padu hari ini.

Lepak depan 7E tadi. Hari ni gua cuti. Cilakak apa, kerja 7E. Cuti pun lepak 7E.

Waktu petang macam ni memang sedap lepak depan 7E. Bukan sedap apa, sedap tengok makwe-makwe sekolah balik kelas tuisen, singgah 7E beli slurper.

Gua, lepas tu ada kawan gua lagi sorang, lepak depan cermin, tepi pintu keluar kedai. Sepuak makwe sekolah keluar. Peh!

Gua perhatikan member gua memandang beberapa makwe-makwe yang berkedudukan membelakangkan kami, sedang menjalankan analisis mungkin menengokkan dari kerut dahi di yang beria sungguh mengalahkan memikir formula matematik tambahan.

Beliau menyedut winston di celah jari tangan kanan. Perlakuan itu menunjukkan beliau sudah mendapatkan kesimpulan untuk analisis sebentar tadi.

"Makwe sekolah menengah sekarang jubo bulat stok akak-akak anak dua je", ujar member gua perlahan, sejurus asap winston dihembus keluar, tak sempat habis lagi.

Gua rasa ayat itu agak padu.

Gua telan air liur. Mujur makwe gua dah tak sekolah. Jubo dia boleh tahan bulat juga. Anak tak dua lagi. Gua pun tak nikah, tak kahwin lagi.

0 komen: